Populära länkar


Varumärken

Alla varumärken

Kategorier

  • Kundservice med farmaceuter och egenvårdsrådgivare
  • Inga avgifter
  • Gratis fraktalternativ
  • Snabb leverans
  • Stort sortiment,
    över 20000 artiklar
  • Öppet köp returrätt 14 dagar (ej läkemedel)
  • Betala säkert med avgiftsfri faktura, kort eller internetbank
  • Tel 08-750 9220, vardagar 9-12, 13-17
  • Chatt
  • Klimatkompenserade hemleveranser
Produkten har lagts
till i din varukorg.
Produkten har lagts
till i din varukorg.

Sportskador

Här hittar du ett brett sortiment av bland annat stöd och skydd, värmande och kylande liniment, receptfria geler mot inflammerade muskler, samt bandage och lindor för att ta hand om leder och muskler när olyckan varit framme. Har du lindrigare knäproblem kan ett knäskydd hjälpa då det ger både värme och smärtlindring. Handledsstöd ger ett stadigt stöd och avlastning åt handleden vid överansträngnings- eller förslitningssymptom. Har du stukat foten, sträckt dig eller lider av en belastningsskada kan en kylande gel med t.ex. mentol ge lindring. Vi har även en rad receptfria smärtstillande geler som kan hjälpa till vid värk och innflammation. 

Muskelbristning

En vanlig skada inom idrott är muskelbristning, som innebär att muskelfibrer skadas eller går av. Muskeln kan brista om den belastas för tungt eller på fel sätt. Du kan då uppleva symtom som smärta och svullnad, du kan även få ett blåmärke. Oftast läker muskelbristningen av sig själv. Försök att inte belasta muskeln, men fortsätt att röra på den. Om du upplever svullnad kan du lägga på ett tryckförband med en elastisk binda på det skadade området. Sök vård på en vårdcentral om du har problem att röra på kroppsdelen som skadats, eller om du inte blivit bättre inom några dagar. 

Löparknä

Löparknä innebär att senan som sitter längst utsidan av knät blivit överbelastad, och kan uppstå om du börjar träna mer än vad kroppen är van med. Om du drabbas av löparknä så gör det ont på utsidan av knät, speciellt under träningspasset och smärtan brukar öka ju längre in i passet du kommer. Ofta blir besvären bättre om du vilar några dagar och sedan börjar träna försiktigt igen. Du kan även behöva byta träningsform. 

Stukad fot

Att stuka foten är vanligt inom idrott och innebär att vävnaderna runt fotleden har skadats. Du kan då få symtom som att fotleden är svullen eller att det är svårt att stödja på foten. Om du stukat foten är det bra att ha foten i högläge för att dämpa svullnaden. Det kan även kännas skönt att linda svullnaden med ett förband. Sök vård samma dag om du upplever väldigt mycket smärta så att du inte kan stödja foten eller vid kraftig svullnad.

Sortera efter:
Antal/sida