Populära länkar


Varumärken

Alla varumärken

Kategorier

  • Kundservice> med farmaceuter och egenvårdsrådgivare
  • Inga avgifter
  • Gratis fraktalternativ
  • Snabb leverans
  • Stort sortiment,
    över 14000 artiklar
  • Öppet köp returrätt 14 dagar (ej läkemedel)
  • Betala säkert med avgiftsfri faktura, kort eller internetbank
  • Tel 08-750 9220, vardagar 9-12, 13-17
  • Chatt
  • Klimatkompenserade hemleveranser
Produkten har lagts
till i din varukorg.
Produkten har lagts
till i din varukorg.

Vanliga frågor


Var är mitt paket?

När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I denna finns ett kolli-id/sändningsnummer som du kan klicka på för att spåra din försändelse. Du kan även ladda ner appen Mina Paket och spåra ditt paket där. 
Ett paket kan bli någon dag försenad om något oförutsett sker, om du inte mottagit ditt paket på ca tre dagar kan du kontakta oss. 


Var är min faktura?

All vår betalning adminstreras av Klarna och deras fakturor skickas per mejl. Har du inte mottagit din faktura kan du gå in på Klarnas hemsida eller ladda ner deras app för att se din faktura där. Du kan läsa mer om Klarna här. 

 

Hur kommer jag i kontakt med er för rådgivning?

Vår kundservice är bemannad med farmaceuter och egenvårdsrådgivare. Du kan kontakta oss via telefon, mail och chatt.


Vem kan jag prata med om mina läkemedel?

Kontakta vår kundservice för att få rådgivning av våra farmaceuter. De kan svara på dina frågor som rör läkemedel och recept.


Vad gör jag med gamla eller överblivna läkemedel?

Du kan lämna dina läkemedel på närmaste apotek eller skicka dem till oss för säker hantering och destruktion. 
För att skicka in gamla läkemedel till oss beställer du enkelt hem vår returpåse här. 


Har ni tystnadsplikt?

Apotea är en del av hälso- och sjukvården och omfattas därför av offentlighets- och sekretesslagen. All personal, oavsett om de har direkt eller indirekt kontakt med våra kunder, har tystnadsplikt. Det betyder att ingen får lämna ut uppgifter om dig, din sjukdom, din behandling eller om din privata situation utan att du själv har godkänt det.


Jag har ångrat mitt köp, vad gör jag?

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt LODA - Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. Varan behöver returneras i ett oförändrat skick för att du som kund ska få en fullständig kreditering. I vissa fall kan vi ej godta ångerrätt på hygienartiklar och medicintekniska produkter så som till exempel sexleksaker, underkläder, bröstpumpar och blodtrycksmätare om plomberingen är bruten. 

Observera att läkemedel (även för djur), kylvaror och livsmedel är undantagna ångerrätten och kan ej returneras. Om ett läkemedel returneras så kommer det att destrueras och debiteras kund. Detta gäller även för ej uthämtade och ej mottagna paket som går i retur från fraktbolaget till Apotea, samt paket som går i retur pga ofullständig adress från kund. 

Mejla oss på info@apotea.se. Vi behöver följande information:
a) ordernummer (finns i din orderbekräftelse, på följesedeln eller fakturan)
b) ditt namn och kontaktuppgifter
c) antal och namn på de produkter som önskas returneras

Apotea.se skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. 

 

Hur vet jag att ordern har gått igenom?

Så fort du har slutfört din beställning så skickas en orderbekräftelse till din mejladress. Får du ingen orderbekräftelse kontakta oss på kundservice så kan vi svara på om ordern har gått igenom eller inte.


Hur stoppar jag min order om något blivit fel?

Vill du stoppa en order eller göra ändringar i den behöver du kontakta oss. Gör detta så fort som möjligt eftersom vi har en snabb orderhantering. Har paketet redan börjat packas har vi ingen möjlighet att göra några ändringar eller stoppa ordern.


Vad menas med prenumeration?

Om du automatiskt vill få leverans av en produkt kan du välja att starta en prenumeration. Du väljer om du vill ha leverans varje månad, varannan månad eller varje kvartal. Produkten levereras omgående och sedan samma datum varje period tills du väljer att avsluta prenumerationen. Du kan avsluta prenumerationen eller korrigera den genom att kontakta oss. 

 

Kan jag välja vilket fraktsätt jag vill att mitt paket ska skickas med?

Ja, du väljer själv vilket fraktsätt ditt paket skickas med. Ibland kan det dock finnas begränsningar i vilka fraktsätt som blir valbara när du står i kassan och detta beror på innehållet i din kundvagn. Vissa varor kan exempelvis vara temperaturkänsliga eller kräva legitimation vid uthämtandet. I dessa fall blir vissa fraktalternativ gråmarkerade och kan just vid denna beställning inte väljas.


Kan jag beställa till utlandet?

Nej, tyvärr. Vi levererar endast till adresser inom Sverige.