Populära länkar


Varumärken

Alla varumärken

Kategorier

  • Kundservice med farmaceuter och egenvårdsrådgivare
  • Inga avgifter
  • Gratis fraktalternativ
  • Snabb leverans
  • Stort sortiment,
    över 12000 artiklar
  • Öppet köp returrätt 14 dagar (ej läkemedel)
  • Betala säkert med avgiftsfri faktura, kort eller internetbank
  • Tel 08-750 9220, vardagar 9-12, 13-17
  • Chatt
  • Klimatkompenserade hemleveranser















Produkten läggs i din varukorg.
Produkten har lagts till i din varukorg.

Kundservice

 

E-post: info@apotea.se   
Mejlfrågor besvaras vanligtvis helgfri vardag inom 24 timmar.

 

Telefon: 08 - 750 92 20
Vardagar kl 9-17 (lunchstängt kl 12-13)

 

Chatten hittar du nere i vänstra hörnet när chatten är öppen. Just nu är chatten stängd.

 

Har du personliga frågor om din receptexpedition är du välkommen att logga in med e-legitimation och fylla i vårt kontaktformulär under rubriken Personlig rådgivning eller chatta direkt med någon av våra farmaceuter.

 

För oberoende information om läkemedel - ring Läkemedelsupplysningen på 0771- 46 70 10 helgfria vardagar 8-20

Hämta ut recept

Vill du hämta ut ditt recept hemma i lugn och ro? Läs mer här.
 

 


Hur handlar jag?

Läs här Så handlar du .


Hur kommer jag i kontakt med er för rådgivning?

Vår kundservice är bemannad med farmaceuter och egenvårdsrådgivare. Du kan kontakta oss via telefon, mail och chatt.
Gäller din fråga receptbelagda läkemedel kan du logga in med din e-legitimation. Fyll sedan i vårt kontaktformulär eller använd vår chatt för vidare rådgivning i inloggat läge.


Vad kostar det att handla på apotea.se?

Hos oss kan du alltid handla fraktfritt! Vi har både fraktalternativ som är gratis och några som kostar. Priset finns angivet på respektive fraktsätt i kassan. Står det 0 kr levererar vi ditt paket gratis.

Läs mer om fraktsätten under frakt och leverans.

Det tillkommer inga extra kostnader såsom faktura- eller kontokortsavgifter när du handlar på apotea.se. Däremot finns betalval hos Klarna där avgifter kan tillkomma, såsom delbetalning eller senarelagd betalning.


Var är mitt paket?

Alla beställningar som görs helgfria vardagar skickas normalt från oss samma dag eller senast nästföljande vardag.

När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I denna finns ett kolli-id/sändningsnummer som du kan använda för att spåra din försändelse. Du kan även klicka på länken i leveransbekräftelsen.

Normalt tar leveransen 1-3 vardagar från att det skickats från vårt lager beroende på leveranssätt men ibland kan det ta något längre tid. Har du väntat längre än en vecka, kontakta vår kundservice.


Kan man köpa hur många förpackningar receptfria läkemedel man vill utan rådgivning?

Vi har- i linje med Sveriges apoteksförenings rekommendationer, valt att sätta en begränsning på hur många förpackningar våra kunder kan köpa direkt på vår hemsida utan att först rådgöra med vår kundservice.


Var är min faktura?

När du som privatperson  köper receptfria varor hos oss skickas fakturan som standard till din mailadress. Hittar du inte fakturan i mejlen sök efter mail från Klarna och leta även bland skräpposten. Hittar du ändå inte fakturan i mejlen logga in på Mina sidor på klarna.se där du kan se dina fakturor och dess betalstatus. Har du fler fakturafrågor är du välkommen att kontakta Klarnas kundservice via mejl på info@klarna.se eller via telefon på nummer 08-120 120 10.

När du handlar som företag genomför du köpet via vår egna kassa (inte Klarna Checkout). Fakturan ligger då som standard med i paketet tillsammans med varorna om fakturadressen är samma som leveransadressen. Om fakturadressen är en annan än leveransadressen skickas fakturan separat med Posten till den angivna fakturaadressen.  Har du råkat slänga fakturan som låg med i paketet logga in på Mina sidor på klarna.se där du kan se dina fakturor och dess betalstatus. Har du fler fakturafrågor är du välkommen att kontakta Klarnas kundservice via mejl på info@klarna.se eller via telefon på nummer 08-120 120 10.


Vad menas med betalsätt Klarna Checkout?

Klarna Checkout är en betallösning genom vilken du kan välja följande betalsätt: Klarna Faktura, Klarna Konto, kortbetalning eller direktbetalning via internetbank.


Hur fungerar Klarna Checkout?

Med Klarna Checkout behöver du bara fylla i e-postadress och postnummer och sedan slutföra köpet. Först bekräftas köpet och sedan väljer du vilket betalsätt du vill använda: Klarna Faktura, Klarna Konto, kortbetalning eller direktbetalning via internetbank. Väljer du att inte ändra betalsätt blir det Klarna Faktura. Väljer du Klarna Faktura kommer en epostfaktura att skickas till den angivna mejladressen.


Jag har glömt mitt lösenord, hur gör jag nu?

Klicka på Mitt konto/ Logga in och klicka på Jag har glömt mitt lösenord. Ange ditt användarnamn eller din e-postadress så mejlar vi instruktioner om hur du återställer ditt lösenord. Du behöver inte skapa ett konto för att handla hos oss.


Vem kan jag prata med om mina läkemedel?

Kontakta vår kundservice för att få rådgivning av våra farmaceuter. De kan svara på dina frågor som rör läkemedel och recept.


Vad gör jag med gamla eller överblivna läkemedel?

Du kan lämna dina läkemedel på närmaste apotek eller skicka dem till oss för säker hantering och destruktion. Kontakta alltid vår kundservice först om du vill returnera läkemedel eller sprutor, för hjälp och råd om hur läkemedlet måste förpackas och märkas.


Har ni tystnadsplikt?

Apotea är en del av hälso- och sjukvården och omfattas därför av offentlighets- och sekretesslagen. All personal, oavsett om de har direkt eller indirekt kontakt med våra kunder, har tystnadsplikt. Det betyder att ingen får lämna ut uppgifter om dig, din sjukdom, din behandling eller om din privata situation utan att du själv har godkänt det.


Jag har ångrat mitt köp, vad gör jag?

Du har 14 dagars ångerrätt från den dag du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad. För vissa produkter, såsom hygienartiklar och sexleksaker, gäller även obruten plombering. Läkemedel, kylvaror och oplomberade sexleksaker är undantagna ångerrätten och kan ej returneras. 

Kontakta kundservice för att anmäla retur. Apotea.se skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Kunden står för returkostnad enligt Postnords portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott. Mer information hittar du under köpvillkor / ångerrätt och retur.


Hur vet jag att ordern har gått igenom?

Så fort du har slutfört din beställning så skickas en orderbekräftelse till din mejladress. Får du ingen orderbekräftelse kontakta oss på kundservice så kan vi svara på om ordern har gått igenom eller inte.


Hur stoppar jag min order om något blivit fel?

Vill du stoppa en order eller göra ändringar i den så är det enklast om du skickar ett mejl till vår kundservice på info@apotea.se. Gör detta så fort som möjligt eftersom vi har en snabb orderhantering. Har paketet redan börjat packas har vi ingen möjlighet att göra några ändringar eller stoppa ordern.


Har ni någon fysisk butik?

Apotea har inga fysiska butiker, vi är ett renodlat internetapotek.


Hur hittar jag enklast det jag söker?

Vi tar ett exempel: Hur hittar jag en tablett för barn som innehåller D-vitamin?

I kategorin Vitaminer & Mineraler har vi över 100 olika produkter och för att lätt kunna hitta det man söker kan man antingen använda sökfältet, gå in och leta i de olika underkategorierna eller filtrera.

Lättast är att filtrera: Klicka på kategorin Vitaminer & Mineraler. Högst upp ovanför produkterna finns 4 olika filter: Varumärke, Verksamt ämne, Beredningsform och Barn/Vuxen.

Klicka på verksamt ämne och välj vitamin D ur förteckningen över verksamma ämnen. Klicka sedan på filtret Beredningsform och välj tablett ur förteckningen över beredningsformerna. Klicka slutligen på filtret Barn/Vuxen och välj Barn. Du får nu upp tabletter för barn som innehåller D-vitamin!


Vad menas med prenumeration?

Om du automatiskt vill få leverans av en produkt kan du välja att starta en prenumeration. Du väljer om du vill ha leverans varje månad, varannan månad eller varje kvartal. Produkten levereras omgående och sedan samma datum varje period tills du väljer att avsluta prenumerationen. Du kan avsluta den när du vill genom att kontakta vår kundservice senast vardagen innan ordinarie leveransdag. Priset på produkten kan ändras under prenumerationsperioden. Läs mer om prenumerationer här.


Rabattkod, vad är det?

En rabattkod är en bokstavs-/sifferkombination eller ett ord som ger rabatt på din order. Efter att du skrivit in din kod och klickat på "hämta" så dras rabatten direkt i kassan och priserna korrigeras och blir röda. Rabattkoder skickas ibland ut i våra nyhetsmail men oftast är det enstaka produkter/leverantörer som annonserar sina rabattkoder genom tidningar, på mässor eller andra forum. Har du en rabattkod så vet du förmodligen om det. I annat fall kan du hoppa över denna ruta. Vi delar inte ut rabattkoder på begäran.


Jag får påminnelser om att hämta ett paket jag redan har löst ut.

Det kan bero på att ditt ombud har glömt registrera att du har löst ut ditt paket, då uppdateras inte den informationen hos Postnord och DHL eller hos oss som då skickar ut påminnelseavier om ditt paket. Om du får en påminnelseavi och redan har hämtat ut paketet så kan du bortse från den.

 

Kan jag välja vilket fraktsätt jag vill att mitt paket ska skickas med?

Ja, du väljer själv vilket fraktsätt ditt paket skickas med. Ibland kan det dock finnas begränsningar i vilka fraktsätt som blir valbara när du står i kassan och detta beror på innehållet i din kundvagn. Vissa varor kan exempelvis vara temperaturkänsliga eller kräva legitimation vid uthämtandet. I dessa fall blir vissa fraktalternativ gråmarkerade och kan just vid denna beställning inte väljas.


Kan jag beställa till utlandet?

Nej, tyvärr. Vi levererar endast till adresser inom Sverige.


Hur avregistrerar jag mig från nyhetsmejlet?

Längst ner i nyhetsmejlet finns en länk som du klickar på för att avregistrera dig från nyhetsmejlet, dvs: ”Om du vill avsluta din prenumeration på detta nyhetsbrev, klicka här”.


Jag har en fråga om min faktura, vart vänder jag mig?

För att få svar på dina fakturafrågor kontaktar du Klarna via mejl info@klarna.se eller telefon på nummer 08-120 120 10. Du kan också gå direkt till Klarnas hemsida och få information om din faktura. Logga in med ditt person- eller organisationsnummer samt fakturans OCR-nummer. Där kan du också flytta fram förfallodatumet 10 dagar om du inte kan betala din faktura inom utsatt tid.


Hur betalar jag min faktura från ett utländskt konto?

För att betala från ett utländskt konto använder du följande uppgifter: 

Betalningsmottagare: Klarna/Nordea Finans Sverige AB (publ) 

IBAN: SE58 9500 0099 6026 0036 5171 

BIC/SWIFT: NDEASESS

 





  • Klicka här för att kontrollera om webbplatsen är laglig
  • Vi är certifierade av Trygg E-handel
  • Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.
  • Klarna - faktura, konto, delbetalning, kort och internetbank
  • BEST Transport logotyp
  • DHL Service Point
  • Posten
  • Schenker