Populära länkar


Varumärken

Alla varumärken

  • Kundservice med farmaceuter och egenvårdsrådgivare
  • Inga avgifter
  • Gratis fraktalternativ
  • Snabb leverans
  • Stort sortiment,
    över 40000 artiklar
  • Öppet köp returrätt 14 dagar (ej läkemedel)
  • Betala säkert med avgiftsfri faktura, kort eller internetbank
  • Klimatkompenserade hemleveranser
Produkten har lagts
till i din varukorg.
Produkten har lagts
till i din varukorg.

Träna hemma

Det är inte alltid man har tid eller lust att gå till ett gym. Många väljer bort träningen just för att det kan upplevas tidskrävande eller för att man inte känner sig bekväm med att gå till gymmet av olika anledningar. Men faktum är att hemmaträning kan vara minst lika effektivt, och kräver ofta inte heller så mycket tid.

Det behövs inget fullutrustat gym för att bygga muskelstyrka, du kan faktiskt träna med enbart din kropp som verktyg. Lägg gärna till enklare redskap som träningsband eller en pilatesboll för ytterligare motstånd och utmaning. Med hjälp av en yogamatta och ett yogablock kan du förbättra din balans, öka din rörlighet och stabilisera bålen.

Den enklaste formen av hemmaträning är den där du använder din egen kroppstyngd som belastning. Benböj, armhävningar, sit-ups, plankan och utfall hör kanske till de mest klassiska övningarna. 

Har du träningsband hemma kan du variera din styrketräning i det oändliga. Banden finns med olika grader av motstånd för att passa alla, även vid rehabilitering. Här nedan kommer förslag på två olika träningsprogram, det första för hela kroppen och det andra fokuserat på ben och rumpa. Lycka till med din hemmaträning!

Helkroppspass med motståndsband: 

Träning med fokus på rumpa och ben:

Läs gärna våra tips för att komma igång.

Sortera efter
Antal/sida