Recept & rådgivning

Populära länkar


Varumärken

Alla varumärken

Kategorier

  • Kundservice med farmaceuter och egenvårdsrådgivare
  • Inga avgifter
  • Gratis fraktalternativ
  • Snabb leverans
  • Stort sortiment,
    över 19000 artiklar
  • Öppet köp returrätt 14 dagar (ej läkemedel)
  • Betala säkert med avgiftsfri faktura, kort eller internetbank
  • Tel 08-750 9220, vardagar 9-12, 13-17
  • Chatt
  • Klimatkompenserade hemleveranser
Produkten har lagts
till i din varukorg.
Produkten har lagts
till i din varukorg.

Hjärta-Kärl

I den här kategorin hittar du kosttillskott med ingredienser utvalda för hjärta och kärl. För att motverka högt blodtryck och ålderförkalkning är det bästa du kan göra att värna om din hälsa. Att röra på sig dagligen och att äta en allsidig och hälsosam kost är grunderna för en god hälsa. Försök att ta en rask promenad i 30 minuter per dag, eller ta en löptur i 25 minuter tre gånger i veckan. Om du inte orkar promenera i 30 minuter så kan du promenera 10 minuter åt gången tre gånger för att nå samma hälsoeffekter. Anpassa motionen utefter dina förutsättningar, att göra sitt bästa är alltid bättre än ingenting.

När det gäller kosthållning är det bra att tänka på att äta mycket grönsaker och frukt, 500 gram om dagen är en bra riktlinje. Det motsvarar två frukter och två stora nävar grönsaker. Om du inte föredrar att äta en stor kall sallad till din mat så går det lika bra att tillaga råvarorna genom att till exempel wooka dem eller ungsrosta dem för att få lite variation. Eller varför inte göra en god smoothie med dina favoritfrukter, grönsaker och bär? Grönsaker som till exempel spenat och grönkål är fullproppade med vitaminer och passar bra att ha ner i smoothien utan att ge för mycket smak. Tänk även på att äta lagom stora portioner utefter dina behov, och att äta varierat med många olika typer av livsmedel. Om du röker är det även bra att sluta röka, det ger stora hälsofördelar och minskar risken för hjärtinfarkt. 

Sortera efter:
Antal/sida