Populära länkar


Varumärken

Alla varumärken

Kategorier

  • Kundservice med farmaceuter och egenvårdsrådgivare
  • Inga avgifter
  • Gratis fraktalternativ
  • Snabb leverans
  • Stort sortiment,
    över 35000 artiklar
  • Öppet köp returrätt 14 dagar (ej läkemedel)
  • Betala säkert med avgiftsfri faktura, kort eller internetbank
  • Tel 08-750 9220, vardagar 9-12, 13-17
  • Chatt
  • Klimatkompenserade hemleveranser
Produkten har lagts
till i din varukorg.
Produkten har lagts
till i din varukorg.

Vanliga frågor till vår kundservice just nu

Just nu är det många som hör av sig till vår kundservice och det har tyvärr gjort att svarstiden blivit något längre. Vi gör vårt allra bästa för att svara er så snabbt som möjligt och tackar varmt för ert tålamod. 
Om du har skickat ett mejl till oss men ännu inte fått svar ber vi dig avvakta lite till. Om du mejlar en gång till i samma mejltråd kommer ditt mejl flyttas längst bak i vår inkorg. Det resulterar i att svar kommer dröja ytterligare då vi svarar på de äldsta mejlen först. 

Nedan har vi samlat några av de vanligaste frågorna som inkommer till vår kundservice just nu. Förhoppningsvis hittar du svaret på din fråga. 

Tack för ditt tålamod!

Med vänliga hälsningar
Apoteas kundservice

 


Varför har ni förseningar?
Vi håller på att bygga om på vårt lager för att förbättra vår tjänst och våra leveranstider men också för att underlätta för vår personal. Det påverkar just nu vår kapacitet och resulterar i en del förseningar. Vi gör såklart allt vi kan för att komma i kapp igen.

 

Varför har era leveranstider blivit längre? 
På grund av det hektiska året med pandemin 2020 har fler upptäckt fördelarna med att handla på nätet, inte minst läkemedel och vårdrelaterade produkter. Vi har flera pågående projekt för att få upp kapaciteten och kunna leverera lika snabbt som tidigare till alla våra befintliga och nya kunder framöver. 

 

Är mitt paket skickat? 
När du lägger en beställning på vår hemsida får du en orderbekräftelse. När ditt paket sedan skickas från oss får du ett leveransbesked. Om du bara har fått en orderbekräftelse betyder det att din order inte har skickats från oss ännu. Så fort det skickas får du leveransbeskedet samt en spårningslänk där du kan följa ditt pakets resa till dig. Vi kan tyvärr inte se vilken "köplats" just ditt paket har eller exakt när det kommer att skickas. Paketen skickas i turordning utifrån det att alla de beställda varorna finns i lager.

 

Hur stora förseningar har ni? 
Just nu har vi från några dagar, upp till en veckas försening. Beställer du med bud ser du vilken dag du kan få leverans. 

 

Min hemleverans kom inte som utlovat, när kommer paketet? 
Om din hemleverans blivit försenad ska du ha blivit meddelad via sms. Så snart budfirman har ditt paket så kommer du få ett nytt sms med leveransdag. Oftast sker den nya leveransen inom 1-2 vardagar. Om du önskar häva ditt köp på grund av förseningen är du välkommen att kontakta oss, annars ber vi dig invänta det nya leveransdatumet. 

 

Varför kan jag inte längre få hemleverans till nästkommande dag? 
På grund av den rådande situationen har även våra hemleveranser drabbats av vissa förseningar. För att vi ska hinna plocka, packa och skicka din order efter utlovat datum har vi behövt begränsa antalet budleveranser per dag och det kan resultera i att det blir fullbokat. Är en dag fullbokad så går det inte välja hemleverans den dagen i kassan. 

 

Varan jag vill köpa är slut i lager, hur gör jag?  
På grund av den höga belastningen just nu tar vissa varor slut fort och kan vara svåra för oss att lagerhålla i den utsträckning som krävs. Det bästa sättet att få veta när en vara kommit in i lager igen är att bevaka produkten på vår hemsida. Klicka på "Bevaka" på produktsidan och skriv in din mejladress. Då får du ett mejl så snart varan åter finns i lager. 

 

Det stod att en vara skulle skickas inom 2-5 vardagar men jag har inte fått mitt paket.
Om det står "skickas inom 2-5 vardagar" i din orderbekräftelse så var en eller flera varor i din beställning slut i lager när du genomförde ditt köp. Resterande varor (de som finns i lager) kommer inte att skickas i förtid utan ordern skickas i sin helhet när alla varor finns i lager. Detta för att vi vill minska miljöpåverkan och inte skicka flera olika paket med enstaka varor. Om 5 vardagar passerat och ditt paket fortfarande inte har skickats (d.v.s. du inte har fått något leveransbesked per mejl) betyder det dessvärre att varan är försenad från vår leverantör. Om du önskar att vi stryker varan som är slut i lager - kontakta kundservice så hjälper vi dig.